Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

20 Mart 2012

Tuzlu Kek- Pudingli Kurabiye




Pasta çörekle, yemekle falan pek haşır neşir değilim. Yapılanları yemeyi bilirim sadece:-)
Elbette ki yaşamak için yemek gerektiğini biliyorum ve elimden geldiği kadar, sağdan soldan öğrendiklerimi, becerebildiğimce, yapabildiğim kadar yapıyorum bir şeyler.

Son zamanlarda sık sık yaptığım nefis bir kek tarifi vereceğim. Çok da bilir, anlarmış gibi:-) Arkadaşımdan aldığım bir tarif bu.

Yapabildiğim birkaç şey var, hepsini yazayım, ben de kurtulayım, siz de:-)
Hem bazen kendi yaptığımın tarifini arıyorum tırım tırım, benim için de hepsi bir arada durur burada, fena mı?

Tuzlu kekle başlayalım bakalım:
Normal keke ne koyuyorsanız onları koyacaksınız.

2 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Kırmızı toz biber, kara biber, tuz.
Kuru soğan, yeşil soğan, maydanoz, nane, dereotu, peynir (isterseniz kabak ve havuç da koyabilirsiniz ama ben koymadım henüz.)

Önce kek malzemelerini bir kapta karıştırın.
Sonra küp küp doğradığınız patatesleri, ince ince kıydığınız soğan, dereotu, maydanoz, nane, yeşil ve kuru soğanı ve avuç içi kadar peyniri karışıma ekleyin. Tuz, karabiber ve kırmızı pul biber de koyun.
Kalıbınızı yağlayıp tüm malzemeyi içine dökün.
180 derecede 40 dakika pişirin. (Fırın ayarını kendiniz yapsanız daha iyi olur aslında. Bu benim ayarım.)










Çocukların beslenmelerine konabilir, misafirlerinize ikram edebilirsiniz, pazar kahvaltılarına alternatif çeşit olabilir. Yukarıdaki tarifle her defasında aynı tadı yakalıyorum ve tadanlar çok beğeniyorlar.


PUDİNGLİ KURABİYE

Bu da kuzen tarifi.
Yapmayı becerebildiğim, üstelik tarifi istenen kurabiyelerden.
"Kakaolu pudingle nasıl kurabiye olur ki?"
Siz de dersiniz benim gibi ama oluyor, hem de pek güzel oluyor.

Nasıl oluyor da oluyor, bakalım bir:
1 paket kakaolu puding
1 yumurta
100 gram katı yağ (Sana yağı kullandım)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (Kulak memesi kıvamı)
İstediğiniz kadar damla çikolata

Ceviz büyüklüğünde yuvarladığınız hamurun içine fındık, ceviz, badem, çikolata ya da minik lokumlardan koyun, hangisini istiyorsanız artık.
Ben her birine farklı şeyler koyuyorum, adını sürprizli kurabiyeye çıkarıyorum:-)

Hazırladığınız minik topları tepsiye dizin.

180 derecede 20 dakika pişirin. (Kurabiye yapıyorsanız, kendi fırınınızın derecesini ve süresini daha iyi bilirsiniz, siz kendinize göre pişirin.)

Afiyet olsun:-)
Aman da nasıl da kırk yıllık mutfak erbabı gibi şunu alın, bunu koyun, şu kadar pişirin, afiyet olsunlar falan:-))
Pastacı kesildim başıma:-p





7 yorum:

  1. -yapmamalıyım yememliyim diyeteyim.
    -Ama çok güzeller
    -Hayır yememeliyim..
    -olsun sen yap bak zahmetlerle resimlenmiş açıklanmış...
    -Ellerine sağlık ama yememeliyim... Mimleyeyim bari de onunla uğraşsın aklıma girmesin Nuray Hanım :)))

    YanıtlaSil
  2. Tatli tarifleri cok fazla var da, böyle güzel tuzlu tarifler bulamiyorum ben hosuma giden. iyi oldu bu tarif, bir ara mutlaka deneyecegim, sagol:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Çok severim tuzlu keki. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Ayşe,
    Yemek programlarını çok seviyorum. Ama mesela tatlı bir şey yapılıyorsa pek itibar etmiyorum. Tuzlu, karabiberli, etli sebzeli yemekler daha hoşuma gidiyor. Hem izlemek hem de yemek. Dikkatini çekerim yapmak demiyorum:-p :-)

    YanıtlaSil
  5. Havva,
    Gün içinde yapın, sabah saatlerinde yedikten sonra çıkın yürüyün.
    Yemiş sayılmazsınız bu durumda. :-)
    Ama çoook güzel oluyor, yapılması ve tadılması lazım yani:-p

    Mimlemek ne demek hala anlayamadım bu arada:-)

    YanıtlaSil
  6. Bloğuma müsait zamanda bi uğrayın :))

    YanıtlaSil
  7. çok lezzetli görünüyorlar, ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...