22 Haziran 2012

Karatay Diyeti ile Diyet Yapmadan Kilo Verilir




 

Çoğu kadının kilolarıyla başı derttedir.
Mutlaka iki, üç, sekiz, on, vermesi gereken kiloları vardır. En zayıf kadın bile şikâyet eder.  

Hepimiz yaşarız bunu; bazen bir durumun ya da birinin size verdiği zararı bildiğiniz halde bırakamazsınız, yeni bir düzene geçemezsiniz, saplanır kalırsınız.  
Sigara ne kadar sağlıksızdır,  bilirsiniz ama içmeden edemezsiniz...
Mutsuzsunuzdur ama yine de kangren ilişkinizi sürdürürsünüz, kurtulamazsınız...
Kilolarınızın da özellikle ileri yaşlarda başınıza dert olacağını bilirsiniz ama yine de yemekten alıkoyamazsınız kendinizi... 
Saçma bir kısır döngüdür bu. Debelenirsiniz ama çıkamazsınız.

Gün gelir tak eder bir sebepten. Doyarsınız belki. Belki aslında istediğinizin bu olmadığına karar verirsiniz. Sebep ne olursa olsun, zararın bir yerinden dönmeye karar vermiş olursunuz artık.
İlişkiye yol verirsiniz, son sigaranızı söndürürsünüz ve artık dikkatli beslenmeye söz verirsiniz kendinize. Bu defa sözünüzde durabilirsiniz çünkü bitmesi gereken, sizin dışınızda kendiliğinden bitmiştir. O zaman didişmezsiniz kendinizle.
Aramamam lazım, içmemem lazım, yememem lazım, demeden pat diye sükûnetle yeni bir hayata geçmiş olursunuz.

İşte benim de ilk defa geçen yıl şubat ayında, gökten iner gibi bir şey geldi içime. :-) Yemekle ilgili bir şeyler bitti içimde, kendiliğinden...
Pilav, makarna, ekmek, tatlı ve abur cuburla arama mesafe koydum. Şanslıyım ki zaten tatlıya, kolaya, kahveye, şekere düşkünlüğüm yoktu.

Makarna bana yaramazlık yaptırdı ara sıra ama bunun dışında yemeklerin yanında pilav, makarna, patates vs. yemedim. Yememem gerektiği için değil, istemediğim için yemedim üstelik. Diyet değildi bu. Zaman içinde böyle beslenmeye alıştım.

Bol su ve yeşil çay içtim. Yürüdüm.
On kilo vermekti hedefim. Ama kasmadım, acele etmedim, stres yapmadım. Yavaş yavaş...
Arada yaramazlık yapıp, keyfini çıkararak, bir yılda toplamda altı kilo verdim. Gayet istikrarlı, geri almadan. Herkesin fark edeceği şekilde hem de. Geriye dört kilo kaldı.

Kalanı da yavaş yavaş veririm diye düşünürken Dukan diyetini duyar oldum her yerde. Protein yoğunluklu bir diyet Dukan Diyeti. Yapan ve kısa zamanda ciddi kilolar veren tanıdıklarım var. Fakat biraz kural kaide istiyor. Yemeklerini özel yapman gerekiyor. Unları farklı, arayıp bulman lazım. Bir de pahalı iş. Zahmetli her şekilde.
Ayrıca verdiğin kilo kadar koruma süren var. Uzun vadeli, kenarı köşesi olan, şu zamana kadar şunu yapacaksın, diyen diyetlerden olduğu için; kurala kaideye gelemeyen tembel, üşengeç ben, Dukan'ın etrafında dolandım durdum; başlasam mı, yapabilir miyim, diye fakat hayır.
(Dukan diyetini yapanlar için de o diyetler üstü bir diyetmiş. Aslında çok kolaymış ve ciddi kilo verdiriyormuş. Onlara kolay gelen diyet bu. Bana kolay gelen de anlatacağım diyet olacak:-) )

Dukan'a bakınırken başka bir diyet çıktı karşıma. Karatay Diyeti.
Aslında diyet değil, hani o hep söylenen “sağlıklı yaşamın” kurallarını anlatıyor.
Ezber bozuyor biraz ama bir yandan da ne kadar kolay kilo verilebileceğini gösteriyor.  

Bu diyette özel bir şey yapmıyorsunuz.  Mevcut yiyecekleri seçerek yiyorsunuz sadece. Diyet yapmak değil aslında. Belli bir süresi yok.
Ömür boyu bu beslenme düzenini kanıksamanızı öneriyor size.
Aslolan; neyi ve ne zaman yiyeceğinizi bilmek. Yedikleriniz hem sağlıklı, hem gayet doyurucu, hem de lezzetli olacak. Yağsız, tatsız tuzsuz, kuru, diyet besinler önermiyor. Hiç aç kalmıyorsunuz üstelik.

Uzun zamandır televizyon kanallarında konuk oluyor diyetin anlatıcısı. O bir doktor, Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay.
“Karatay Diyeti” adında bir kitap yazmış. Bilimsel gerçeklere dayanarak, denenmiş sonuçlarla yazılmış bir kitap bu. Son derece anlaşılır ve akılda kalır bir dili var.
Kitap ve diyet hakkında bilgiler vereceğim size ama mutlaka bu kitabı almanızı önereceğim. Evimizde, elimizin altında bulunması gereken kitaplardan biri. 

Ne diyor Karatay diyeti?
Sağlıklı beslenmek gerek öncelikle.
Bu nasıl olacak?
Sağlıklı besinler, spor, hareketli yaşam, su.
Aslında bunu hepimiz biliyoruz da yapamıyoruz. Sorun burada.
Tamam, veriyoruz ama sonra geri alıyoruz. Sonuçta bir türlü istediğimiz kiloyu sabitleyemiyoruz. 

Bu kitap, ağzımıza giren bir lokmadan sonra içeride neler oluyor, ne yediğimizde ne oluyor, ne yersek ya da yemezsek kilo verebiliriz, neden kilo veremiyoruz, sistem düzenli olarak işlemediğinde neler oluyor, bunu düzeltmek için ne yapmak gerekir, şimdiye kadar doğru bilinen yanlışlar vb. her şeyi detay detay anlatıyor.
Ben anladığım kadarını özetledim size. (Canan Hanım'a ulaşıp yazıyı okumasını rica ettim. Okuyup onayladı ve teşekkür etti:-) Ben de ona teşekkür ediyorum nazik geri dönüşü için.) 

İş; mekanizmamızın nasıl çalıştığını anlamakta.
Ağzımıza bir lokma alıp çiğnemeye başladığımızda vücudumuzda insülin hormonu salgılanıyor ve kan şekeri yükselmeye başlıyor.

İnsülin hormonu nedir?
Bu hormonu pankreasımız üretiyor.
Görevi; kan şekerimizi vücudumuzda enerji olarak kullanmak. Yani nefes almamız, yemek yememiz, yürümemiz ve her türlü fiziksel aktiviteyi yapabilmemiz için gereken enerjiyi bu hormon aktive ediyor.
Arabanın çalışması için nasıl benzinin yakılması gerekiyor, insülin de kan şekerini yakarak bizim arabamızı çalıştırıyor. 

Yediklerimiz gereğinden fazla ise ve hareket ederek yakamamışsak, kan şekerimizin fazlası, yine insülin tarafından kıtlık zamanlarında kullanılmak üzere yağ olarak depolanıyor.
Yani insülinin iki görevi var; biri vücuda giren besinlerin içindeki kan şekerini enerji olarak kullanmak.
İkincisi kan şekerinin fazlasını yağ olarak depolamak. 

Lokmayı çiğnemeye başlar başlamaz insülin harekete geçiyor, dedik.
2-2-5 saat sonra da pankreasımız bu defa glukagon adında yeni bir hormon salgılıyor. Bu da, karaciğerimizde depolanmış olan yedek kan şekerinin kanımıza geçmesini ve enerji olarak kullanılmasını sağlıyor. 

Yemekten 4-5 saat sonra da, beynimize tokluk hissi veren, iştahı düzenleyen ve yeteri derecede yiyip yemediğimizi beyne ileten hormon yani leptin hormonu salgılanmaya başlıyor.(Leptin Eski Yunanca'da "ince" demek.)
Eğer toplamda 4-5 saat bir şey yemeden ve acıkmadan durabiliyorsak insülin, glukagon ve leptin hormonlarımız bu sistem içinde düzenli ve sağlıklı olarak çalışıyor demektir.

Sık sık yemek yemeyi önermiyor bu diyet. Öğünler arasında en az 4 saat bir boşluk olması gerekiyor ki sistem kendi dinamiği içinde çalışabilsin. Yani ilk iki saat içinde yediklerini enerjiye dönüştürsün, geriye kalan iki saatte de vücuttaki depo yağları kana geçirip yakabilsin.  

İnsülinin görevi, her yemekten sonra yükselerek önce kan şekerimizi enerjiye çevirmek sonra geri kalanını yağ olarak depolamak demiştik.
Sık sık yediğimizde ne oluyor? Bu sistemin işlemesine izin vermiyoruz. Yani ilk iki saat enerji yakılırken, fazladan bir kere daha enerji yüklemesi yapıyoruz ve bu fazla enerji yakılmaya ve işlenmeye fırsat bulamadığı için yağ olarak depolanıyor.
Yağlar depolanırken, birikmiş yağların enerjiye dönüşme işlemi gerçekleşemiyor.


Vücutta kan şekeri düzeyi yeterli derecede olunca leptin hormonu insülin yapımını durduruyor. Diyor ki, tamam, gerekli yakıtı aldık, artık böyle devam edebiliriz. Sen uyu ben şimdi kalan yağları eriteceğim.

Ve bu işlem, vücut uykudayken 02:00-05:00 arası maksimum düzeyde yapılıyor. Yani uyurken kilo vermemiz bu hormon sayesinde gerçekleşiyor. Uyumadan önceki dört saatlik açlık leptinin işine yarıyor bu yüzden. Neden? Çünkü vücuda besin alınmış, işlenmiş, kullanılmış. Yeni besin girmiyor üstelik. Artık leptin vücudun yağlı bölgelerinde birikmiş yağları yakmak için rahat rahat çalışabilir.  

Şimdi nasıl besleneceğimize geliyoruz.

Öncelikle amacımız yukarıda anlattığım düzeni sağlayabilmek için uzun süre tok kalacağımız besinleri tüketmek olacak. Ne kadar çok tok kalırsak, o kadar yağ yakacağız ve depolamayacağız.
Bunun için de düşük glisemik indeksli gıdalar tüketeceğiz. Çünkü bu gıdalar sağlıklı karbonhidratlar ve uzun süre tok tutucu yiyecekler grubu.  

Glisemik indeks (Gİ) herhangi bir yiyeceğin içinde bulunan karbonhidrat miktarına göre hesaplanıyor. Karbonhidrat içeren bir yiyecek kana geçtiğinde kan şekerini yükseltme hızını gösteriyor.
Şekerdeki Gİ 100 mesela. En yüksek olan bu.
Rafine edilmiş ve işlenmiş hazır yiyecekler ve unlu besinlerin de glisemik indeksi şeker gibi yüksek. 

Yüksek Gİ'ye sahip yiyecekler tüketilince, besinler mideden hemen ince bağırsağa geçerek çabucak hazmedilir ve mide yine açlık duymaya başlar. Oysa amaç, yediğimizin bizi en az 3-4 saat tok tutmasıydı.
Hemen acıktıran besinler yediğimizde insülinin yükseliyor, kısa süre sonra tekrar düşüyor, acıkıyoruz. Tekrar yememiz gerektiği için leptin, depo yağları bir türlü işleyecek zamanı bulamıyor. 

Düşük glisemik indeksli yiyecekler nelerdir?

Öncelikle sıfır glisemik indeks değerine sahip olan grup; protein grubu.
Kitapta tüm besinlerin Gİ değerleri belirtilmiş. Kolaylıkla seçim yapabiliyorsunuz.
Et, balık, yumurta, peynir, yoğurt, süt ve ayran beslenmemizde öncelik vereceğiniz besinler.
Sebzelerin glisemik indeks değerleri 0 ile ortalama 60 arasında.

Mesela; lahana, karnabahar, brokoli, enginar, kereviz, patlıcan, kabak, biber, salatalık, domates, marul, kuru soğan, (hepsi 0), baklagillerin tümü, kuruyemişler, meyveler, taze ve kuru fasulye (48) çiğ havuç (havucun değeri çiğken 40 iken pişince 70'e çıkıyor. Patates ve bezelyeye de dikkat; havuç gibi onların da pişirildiklerinde Gİ değeri fazlalaşıyor.)

Uygun zamanlarda ve uygun porsiyonlarda, belirtilen tüm besinleri tüketebiliyoruz. Kendinize özel diyet yemekleri yapmanıza gerek yok. 

Şimdiye dek bilmeden yaptığımız bir dolu yanlış olduğunu anlatıyor bu kitap. Mesela meyve her saat ve istediğimiz kadar yediğimiz bir besindi. Ama bu diyette dikkat etmemiz gerekiyor. Çünkü meyvede yüksek oranda şeker var. Amacımız vücuda fazla besin alarak şekerimizi yükseltmemekken, şekeri direkt olarak vücuda yüklemememiz gerekiyor. Üstelik gece yatmadan önce yenilen meyvelerin şekeri, yakılmaya fırsat bulamadığı için direkt olarak yağa dönüşüyor. 

Yiyeceğiz elbette, vücudumuzun şekere de ihtiyacı var ama doğru zamanlarda, doğru miktarlarda.
Şekeri sadece meyvelerden alacağız. Zira şeker içeren tüm besinler yasak, en başta tatlılar tabii ki. Bal, pekmez, reçel dâhil.
Ekmek, poğaça, simit de hayatımızdan çıkıyor. Çünkü işlenmiş gıda, çünkü karbonhidrat ve glisemik indeksleri 100.
Onların yerine ceviz, fındık ve fıstığı koyacağız.

Fiziksel aktivite neden önemli?

Vücudumuzun en fazla yakıt kullanan ve yakan bölümleri kaslarımız. Ve en fazla kas bacaklarımızda. Bu yüzden yürümek çok önemli.
Yürüdüğümüz ya da hareketli bir yaşamımız olduğunda kaslarımızdaki depolanmış fazla şeker harcanmaya başlıyor. Yalnız dikkat edin, spora başladığınızda size uyarırlar, normalden fazla yemek ihtiyacı duyarsınız diye, bu; kaslar çalışıp enerji tüketeceği için daha fazla besine ihtiyaç duyacaksınız, anlamına geliyor. 

Demek ki neymiş, hareketli bir yaşamımız olacak ki, besinlerle aldığımız enerjiyi ve depodaki yağları yakabilelim.
Hem durmadan yiyelim, hem tembel tembel oturalım, eski yediklerimiz yakılmadan yenilerini ekleyelim; sonra gelsin kilolar, yokuş çıkamamalar, eğilip ayakkabı bile bağlayamamalar, rahat nefes alamamalar…
Estetik deformasyon da cabası. 

Özetlersek; 

-Sabahları protein ağırlıklı besleniyoruz. (Yumurta, süt, peynir öncelikli) Zeytin tüketiyoruz mutlaka. Kahvaltıda şekerli besinlere yer vermiyoruz. (Reçel, bal, pekmez.) 

-İşlenmiş ve şekerli gıdalardan, ekmek ve türevlerinden uzak duruyoruz. (Paketlenmiş her türlü market ürünü, glisemik indeksi yüksek, yararlı vitaminlerinden arındırılmış, posasız, ve raf ömrünü uzatmak için sağlığa zararlı katkılar eklenmiş ürünlerdir.) 

-Meyve yediğimiz saatlere ve miktarına (şeker içerdiği için) dikkat ediyoruz. 

-Öğünler arasında 3-4 saat olmasını sağlayacak şekilde besleniyoruz. 

-Her gün 2-3 litre su içiyoruz. Şekersiz olduğu sürece sevdiğimiz her türlü içeceği de tüketebiliriz. Yeşil çay öncelikli, kahve mümkün olduğunca azaltılmalı, üzerinde diyet yazan hiç bir içeceği ve yiyeceği önermiyor Karatay, haberiniz olsun. 

-Akşam 20.00’den sonra hiçbir şey yemiyoruz. Meyve dâhil.  

-Her gün düzenli olarak yürüyüş ya da sevdiğimiz bir fiziksel aktiviteyi yapıyoruz.  

-Yemeklerde ve salatalarda mutlaka sızma zeytinyağı kullanıyoruz. Diğer diyetlerde olduğu gibi yağdan kaçmıyoruz ama tabii sağlıklı olanlarından. Bulabilirsek halis tereyağı tüketiyoruz. (Yağ konusuna girmiyorum, kitapta detaylı olarak anlatılıyor ama sadece mısırözü ve ayçiçek yağının ısıtılarak kullanılmaması gerektiğini söyleyeyim. Bu yağlar ısıtıldığında trans yağa dönüşüyorlar ve sağlık için büyük tehlike içeriyorlar.)

- Kabız olmamaya dikkat ediyoruz. Bağırsaklardaki besinler uzun süre kaldığında vücuda geri emilim oluyor. Bu da toksik etki yaratıyor. Kabızlık sorunu olanlar mutlaka doğru şekilde beslenmeli ve bu sorunu çözmeli.

Görüldüğü gibi, “sabah şu kadar, şunu ye, evde yemek varken, bir de kendine ayrıca diyet yemekler yap”la uğraştırmıyor bu diyet. Evinizde hangi yemek pişmişse onu yiyebiliyorsunuz. Mevcut seçenekler içinde en uzun süre tok tutacak besinleri seçerek besleniyorsunuz ki bunlar proteini yüksek glisemik indeksi düşük yiyecekler oluyor.

Kıymalı fasulye yaptınız mesela. Yiyin gari:-) Yanına da iki kaşık yoğurt koyun, ya da salata, Ekmek yok tabii. Nasıl tok kalacağınıza şaşıracaksınız. 

Kitapta, burada yazmadığım, daha birçok faydalı ve şaşırtıcı bilgi var. 

En yakınınızdakine, en sevdiğinize seçilebilecek en iyi hediye bence. Tabii sizden söz ediyorum. :-) 

Önce kendinize alın. Sonra onlar da sizin gibi sağlıklı beslensinler, uzun yaşasınlar ve size her daim zinde ve fit görünsünler diye etrafınızdakilere alın, aldırın, bahsedin, derim. 

Sağlıklı beslenmeye, karnınız doyduğu halde kilo verdiğinizi görmeye başladığınızda “iyi ki” diyeceksiniz.

Ben demeye başladım bile.-)

Uyarı: Bu yazı Karatay Diyeti kitabı baz alınarak yazılmıştır. Uygulama hataları ya da kişisel özelliklere bağlı sonuçlar yazarın sorumluluğunda değildir.

73 yorum:

  1. merhaba Nuray hn.
    Karatay'ı henüz okumadım ama internetteki bir çok araştırmadan sonra kendi besin düzenimi oluşturdum 2 doğumdan sonra kalan fazla 20 kg.un 10 kg.sunu son 1 yılda verdim, şimdi bir 5 kilo daha vermeyi hedefliyorum.. Zaten bu yeme şekli, yeme düzenim oldu artık.. sadece spor yapmak için yeterli zamanı bulamamak beni biraz engelliyor. Güzel yazınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla kilolar uzun zaman yayılarak verilince geri alınmıyor. Çünkü beslenme disiplini uzun süre tekrarlanıyor. Ve artık öyle beslenmeye vaşlıyorsunuz.

      Umarım kalan 5 kilonuzu da kolaylıkla verirsiniz..

      Sil
  2. ben de bu kabızlık varken asla kilo veremeyeceğim . yani onca yemek nereye gidiyoo anlamadım ?

    üstelik abur cubur yemem hamur işiyle çok aram yok sebzeye bayılırım yani diyet yapsam neyi hayatımdan çıkarmam lazım bilemiyorum .

    ama bu kabızlık var yaa bu kabızlık sebebimdir . çok bilmiş dr un biri diyordu ki insan kendi kendini kabız yapar . düzensiz yemek tuvaleti ertelemek falan filan .

    bende de yaklaşık on beş yirmi kilo fazla var vallaaa .

    öyle yani . canım sıkıldı bak yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Kabızlık problemiyle ilgili isveç şurubunu(alkollü) önerebilirim.Yıllardır fitoterapiyle ilgili araştırmalar yapan(amatörce) bu tedavileri kendim de deneyen biriyim.İsveç şurubu kabızlık sorununa çok iyi gelmektedir.İnternettede de bu dediklerimi doğrulayacak bir çok bilgi bulabilirsiniz.Geçmiş olsun.

      Sil
    2. merhaba kabızlık 2 nedenden kaynaklanır.. su tuketımının azlıgı, az lifli beslenme tarzı..

      sabah kalktıgınızda, 2 bardak oda sıcaklıgında ya da biraz daha sıcak bir su ıcıp kahvaltınızı oyle yapın

      ve acil kabız olup tuvalete cıkamayanlara önerim, üst üste 3-4 su bardagı oda sıcaklıgında suyu yavas yavas içip cig sebze meyve yesinler, mesela elma 1 büyük marul, iceberg, roka vs gibi.. inanın hemen tuvalete gidersiniz
      bagırsaklarda su olmayınca mukus salgılanmaz, ve dıskıyı kaydırıcak bu salgı olmayınca kabızlık olur

      suyu dedigim gibi, içerseniz tüm problem hallolacak

      cıkaramadıysanız 1 bardak daha ıcın ve sonucu gorun

      Sil
    3. kefir diyorum başka bi şey demiyorum.15 senelik kabızlığı çözdü.ödemden eser yok.bağışıklığım kuvvetlendi.şişkinliğim yok.ısrarla tavsiye ediyorum.uykumdüzene girdi.metabolizmam hızlandı.depresyonum hafifledi...

      Sil
    4. Aynı sorun bendede vardı kabızlık.Sabahları aç karnına 4-5 tane siyah kuru kayısı ve üzerine oda sıcaklığında 2 bardak su içiyorum şiddetle tavsiye ederim.Hatta bazen abarttığım oluyor afedersiniz cır cır bile oluyorum ki ben 10-15 günde bir lavaboya çıkan birşydim

      Sil
    5. Aynı sorun bendede vardı kabızlık.Sabahları aç karnına 4-5 tane siyah kuru kayısı ve üzerine oda sıcaklığında 2 bardak su içiyorum şiddetle tavsiye ederim.Hatta bazen abarttığım oluyor afedersiniz cır cır bile oluyorum ki ben 10-15 günde bir lavaboya çıkan birşydim

      Sil
    6. Aynı sorun bendede vardı kabızlık.Sabahları aç karnına 4-5 tane siyah kuru kayısı ve üzerine oda sıcaklığında 2 bardak su içiyorum şiddetle tavsiye ederim.Hatta bazen abarttığım oluyor afedersiniz cır cır bile oluyorum ki ben 10-15 günde bir lavaboya çıkan birşydim

      Sil
    7. Aynı sorun bendede vardı kabızlık.Sabahları aç karnına 4-5 tane siyah kuru kayısı ve üzerine oda sıcaklığında 2 bardak su içiyorum şiddetle tavsiye ederim.Hatta bazen abarttığım oluyor afedersiniz cır cır bile oluyorum ki ben 10-15 günde bir lavaboya çıkan birşydim

      Sil
    8. Aynı sorun bendede vardı kabızlık.Sabahları aç karnına 4-5 tane siyah kuru kayısı ve üzerine oda sıcaklığında 2 bardak su içiyorum şiddetle tavsiye ederim.Hatta bazen abarttığım oluyor afedersiniz cır cır bile oluyorum ki ben 10-15 günde bir lavaboya çıkan birşydim

      Sil
  3. Bir yakınım da beslenmesine dikkat ettiği halde aynı sorunları yaşıyordu. Kolonoskopi sonucu strese bağlı bağırsak kasılması teşhisi kondu. Gerçekten de tatil zamanı asla böyle bir sıkıntı duymuyormuş.
    Genel olarak da gergin, strestli biridir maalesef..

    Doktor psikolojik yardım alması gerektiğini söylemişti.

    Siz kolonoskopi yaptırdınız mı? Ya da bir doktora göründünüz mü?
    Bir danışın derim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. danışmadım ama kendime danışınca evet bende de aynı sorun var diyebilirim :)

      stres beni mahfetti yaa ama bende psikolojik yardımdan nefret ediyorum.

      kolonoskopi de yaptırmam istendi ama utandım desem :/

      yani kabızlık yaşamak zorunda olduğum beraberliğimdir ...

      Sil
    2. Kolonoskopi yapılmadan önce uyutuluyorsunuz. Hiç bir şey hatırlamıyorsunuz.Dolayısıyla utanma duygunuzu aktive edecek bir durum olmuyor uyumadan önce.

      Çaresi varken kendinize acı çektirmeyin bence.. İleride de sorunlara yol açma olasılığı var maalesef..

      Umarım bir şekilde kurtulursunuz bu durumdan..

      Sil
    3. Bende de aynı sorun var hep düzenli beslenmek zorunda kalıyorum. Hareketsizlik de etkiliyor, o yüzden spor yapmak da baya faydalı aslında. Ama iki gün başka bir yere gitsem hemen düzenim bozuluyor. Tatilde bile hep dikkat etmem gerekiyor. Gelecek hafta ben de kolonoskopi yaptıracağım maalesef. Ama dediğiniz gibi uyuşturdukları için birşey anlaşılmıyormuş. Çok zor bir durum. Çekenlere kolay gelsin.

      Sil
  4. Her poşeti kulağından :P çekerken aklıma geliyorsunuz, bu posttan da etkilendim, kitabı elime alıp,vazgeçip bıraktıydım, pilatese başladım ama diyette bir türlü başlamak istemiyordum, bugün ikinci kez okudum yazdıklarınızı, akşama alacağım kitabı,iyi bir tanıtım olmuş yazınız.

    belki de birgün yine çok teşekkürler sayenizde gitti kilolarım derim:) çoook isterim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Poşetle ilgili yazımın işe yaradığına sevindim:-)

      Karatay diyeti en yapılabilir, en tok tutan ve en sağlıklı diyettir bana göre. En son kitabında yemek tarifleri de var.
      Umarım istediğiniz kiloya inip siz de herkese önerebilirsiniz:-)

      Sil
  5. teşekkürler Nuray hanım. uzuun yazınız için :) çok yararlı bilgiler içeriyor.. karatay ın kitabında elbette yararlanacağımız pek çok bilgiler var. ama doğrusunu isterseniz ben pek sevmiyorum diyet kitaplarını..çok amlamlı gelmiyor listeler. bunları bütün bir yaşam boyunca uygulamak mümkün değil..ancak belli bir süre.. sonra tekrar eski hal.. :)
    bence önemli olan sağlıklı yaşam tarzını benimsemek.bunun için daha sağlıklı beslenme ve spor.. bu zayıflama maceramla ilgili bende bir post yazacağım.
    selamlar..

    YanıtlaSil
  6. Bu, yazının gözden geçirilmiş ve kısaltılmış hali, öyle diyeyim:-))

    Aslında bundaki faklılık sadece ekmek ve hamur işleriyle vedalaşmak. Benim için ömür boyu değil. Kilo verme sürecinde sadece. Ama isteyenler, alışanlar tamamen bırakabiliyorlar ve gayet sağlıklı, fit ve kilo almadan devam edebiliyorlar.
    Herkes kendine ne uyuyorsa, neyi yapılabilir görüyorsa
    onunla kilo veriyor.
    Bu benim aklıma yattı her yönüyle.
    Sizin maceranızı da okumak isterim..

    YanıtlaSil
  7. merhaba benim sorunum şu ! kabız değilim. günde en az yarım saat yürüyorum. karatay diyetini eksiksiz uygulamaya başlayalı 3. haftaya giriyorum, neredeyse hiç yaramazlık yapmıyorum. ama hiç kilo vermedim. karatay'a sorarmısınız acaba ne zaman kilo verecem ? hevesimin kaçmasından korkuyorum !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEvesiniz kaçmasın..
      Bildiklerimden ve denediklerimden yola çıkarak diyorum ki;
      Vücut alıştığı beslenme düzeni dışında bir düzenle karşılaşınca -süresi kişiye göre değişen- duraklama ve adaptasyon sürecine giriyor.
      O süre bitince kilo vermeye başlayacaksınız.
      Kolay gelsin! :-)

      Sil
  8. Merhaba Nuray hanim, dukan yapmis ve diyetlerden sogumus biri olarak bende basta o dediginiz ana geri geldim. Hala uzerime yapisan veremedigim kilolarim var. Dukana baslamak bana sky dive yapmaktan daha korkunc geliyor. Esim karatayi okumus ve cok mantikli bulmus, canada oldugum icin kitabi bulamiyorum, online indirebilir miyim diye bakacagim, ama cok guzel ve aciklayici yazmissiniz. Aslinda karatay buradaki weight watchers gibi bisey heralde. Baslamayi planliyorum ama oncesinde iyi arastirmaliyim. Dukan diyetini bilmeden baslayanlar gibi olmak istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı Canan Hanım okumuş onaylamıştı umarım kitabı bulabilirsiniz

      Sil
    2. Kitabı tamamen yasal e-kitap olarak indirmek için: http://www.idefix.com/ekitap/karatay-diyeti-canan-efendigil-karatay/tanim.asp?sid=YD4FHGBK0D4DU4FX4B7L

      Sil
  9. nermin ertan2 12 2012 20:06

    ben karatayı yaklaşık bir aydır yapıyorum haftada üç gün spora gidiyorum ama bir kio bie veremedim canım çok sıkılıyor . Bu arada kiom 66,60 olmam lazım .Benim vücudum diyete alışık öncvesindede dukan yaptım bir ay kadar çabuk kilo verdim ama çok çabukta geri aldım. benim şimdi ne yapmam lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazılarında vucudun adaptasyon süreci uzun olabiliyor

      Sil
  10. Selam arkadaşlar.
    3 ay önce İnternette dolaşırken bir ürüne rastladım. Sonra bir hafta araştırdım nedir diye? Satın almaya karar verdim ve 3 Aydır kulLanıyorum. Sonuçlar harika:cool: İlk baştA 98 kiLoydum. İlk bir hafta işe yaramadığını düşündüm. 2. hafta basküle çıkınca gördüğüme inanamadım. 6 kilo uçmuştu. Her şeyden de yemiştim. Bu diyetin en önemli özelliği diyete benzememesi:) İstediğiniz her şeyi de yiyebiliyorsunuz. Bi deneyin çok şey kaydedeceğinize eminim(kilolarınızı) :)
    SONUÇ: 12. Hafta ve 55 kiloyum...:o:)

    [URL="http://bit.ly/WamIG6"]MyDiyet - Online Kilo Kontrol[/URL]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet arkadaşım bu sistem harika çALışıyor. Yiyeceklerini seç ve sistemi takip et. Her şey kontrol altında...
      Online Kilo Kontrol Servisi

      Sil
    2. esra bahsettıgın ürün nedır?

      Sil
    3. Bahsettiğim ürün bu gerçekten işe yarıyor. Denemenizi tavsiye ederim.

      Online Kilo Kontrol Servisi

      Sil
  11. 14 yasindayim 167 boyunda 60-62 kiloyum zayiflamam lazim fakat diyet olmuyo basil falan agriyo bana ne onerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir uzmana başvurmanızı öneririm..

      Sil
  12. kamuran cengiz26 01 2013 13:30

    arkadaşlar hepinizin yorumlarını okudum bi de ben nasıl kilo verdiğimi yazayım. iki ayda 6 kilo verdim. yaptığım günlük 30 dk. yürümek 20dk. diğer sporları yapmak. bunun yanısıra yiyeceklerimi azalttım bol su içiyorum bütün yaptığım bu. her şeyden yiyorum fakat ölçülü şekilde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASlında kilo vermek o kadar da zor değil. Dediğiniz şeyleri yapmak, biraz da ne yiyip içtiğimize dikkat etmek yetiyor zaten.

      Sil
  13. 2012 Ekim ayının başında Karatay diyetine başlamıştım. Diyetle birlikte her gün 40 dakika yürüme bandında yürüdüm. İkinci ayın sonunda; 101-103 arası seyreden kilom 94'e düştü. Aralık ayından itibren yürüyüşü 30-25 dakikaya indirdim, kilo vermeye devam ettim ve 91.5'tayım şu anda. Vücudumun kaslandığını, özellikle göbek bölgemden inceldiğimi farkettim. Ocak ayı başında yürüyüşü haftada 3'e ve 20 dakikaya düşürdüm ve 91.5 kg'de devam ediyorum. Yazıda da belirtildiği üzere, bu bir diyet değil, yaşamboyu reçete. Zaman zaman kuralları ihlal ettiğim de oldu, ama bol yoğurt-ayran ile yürüyüş kurtarıyor. Kesinlikle tavsiye edeceğim bir kilo verme yöntemi.

    Karatay Hanım'a teşekkürü borç bilirim. Kitabını okudum ve programlarını izlemeye çalıştım. Kitaplarının bedava dağıtılması lazım, sağlıklı bir nesil istiyorsak.

    A. Şimşek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Bu reçeteyi uygulayabildiğiniz için tebrik ederim. Sağlıklı günler... :-)

      Sil
  14. merhaba ben 3 aydır karatay diyeti yapıyorum 3 kg verdim..hipotroidi hastasıyım..5 ay önce kalça protezi ameliyatı oldum sporda yapamıyorum..nası daha hızlı kilo verebilirim ..yardımcı olursanız sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Hanım, Ben Karatay Diyeti'ni uygulanabilir bulduğum için araştırıp yazdım sadece. Bu yüzden maalesef size yardımcı olamayacağım.Bu konunun uzmanına danışmanızı tavsiye edebilirim ancak. Çok geçmiş olsun..

      Sil
  15. karatay diyeti candir..bir haftadir yapiyorum 3 kilo verdim..hic kacamak yapmadan her kurala uyarak..seni seviyoruz karatay hoca..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir haftada 3 kilo süpermiş.. Spor da eklediniz mi bir de yaşınız kaç acaba?

      Sil
  16. hatice murteza3 03 2013 17:00

    ...yorumlari okudum 3gündür karatay beslenmesini okuyorum
    3kitabini birden aldim.evlendigimden bu yana 20kg fazlam var cok mutsuzum.3aylik 2.oglum.emziriyormda zayiflamak istiyorum mutsuzum boyle.canan hocayi uzun zamandir takip ediyorum bir turlu cesaret edip basliyamadim iki cocukla yapabilirmiyim acaba diye dusunuyorum yurus konusunda biraz sorun var cocuklari birakip yuruyuse cikacak kimse yok .evde sarki acip dans edin diyor canan hoca oyle yapmam gerek sanirsam...destege ihtiyacim var.nolur beni bu maratona itecek mitive edecek bisiler soyleyin bende burda ins.verdigim kilolari yazayim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de başlamışstınızdır Karatay tarzı beslenmeye. Yavrularınız zaten size yeterince hareket veriyorlardır. Bir de yediklerinize dikkat ederseniz oldu bu iş:-)

      Sil
  17. merhaba
    Ben hayatımda hiç diyet yapmadım. Evlendiğimde 1,62 boyunda, 57 kilo ağırlığında idim ve bu bana yetiyordu. Evlendim, 3 çocuğum ve 25 kilo fazlam oldu, bir türlü de kurtulamadım. Diyetten de çok korkuyordum ama bu karatay diyetini okuyunca bana birşeyler oldu. İkiz kardeşim önerdi bunu bana. kendisi 2 ayda 7 kilo verdi. "3 çocuğuma rağmen sabah erkenden ezanı duyar duymaz hop kalktım namazımı kıldım, hop sokağa. Her gün yürüyemesem de mutlaka haftada en azından 1 gün bunu yaptım. Sen de kendine hop de, eşin baksın yarım saat noolcak. Çoğu uyuyor zaten, bi bebek uyanık oluyor." dedi! Ben de ondan destek alarak 1 haftadır uyguluyorum ve bu sürede hiç acıkmadım, fırsat buldukça yürüdüm. Eşim sağolsun... sen de dene,bak göreceksin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel. Aslında iş başlamakta. Başladıktan sonra sonu geliyor:-)

      Sil
  18. Karatay diyetini bir süre devam ettim. Az da olsa fayda gördüm gerçekten. Karataydan sonra tanıştığım Online Kilo Kontrol Sistemidiyet çok işe yaradı. Kilolarımın çoğunu verdim. Az kALdı programa devam ettikçe kendimi yeniliyor gibiyim. İncelemenizi ve programa katılmanızı tavsiye ederim...
    Online Kilo Kontrol Sistemi

    YanıtlaSil
  19. bende karataya yenı basladım arkadaslar 1 hafta olacak :S ama korkuyorum veremezsem dıye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birebir uygulamaya çalışın ve mutlaka yürüyün. Vereceğinizi göreceksiniz. Endişelenmeyin, İnanın ki olsun:-)

      Sil
  20. Merhabalar 4aydır karatay diyeti yapıyorum.2kg kaybettim.ümitlerimide kaybettim.84kiloyla başladım şimdi 82 iyim lütfen yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi tıkanıp kalanlar oluyor ama mutlaka bir şeyler eksik ve yanlış olduğu içindir. Facebookta Sağlıklı Yaşıyoruz adında bir sayfa var. İncelemenizi öneririm..KAratay'la beslenen bir çiftin açtığı bir sayfa. Faydalanacağınızı düşünüyorum..

      Sil
  21. merhabalar canan hanımın karatay kitabını aldım ve 1 günde okudum ben de 2 gün oldu başlayalı sağlıklı yaşamaya diyet demiyorum çünkü diyet değil bu:))tek merak ettiğim meyveyi tüketeceğim saati ayarlayamadm siz hangi saatte meyve yiyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyve sabah ya da öğlen saatlerinde az miktarda yenmeli. Akşama bırakmamalısınız.

      Sil
  22. ben 19 yaşındayım 66 kiloyum devletteki diyetisyen beni kabul etmedi dukan diyetini tam olarak uygulayamasam da 5 günde 3 kilo wermiştm ancak devam edemedim acaba karatay diyeti ile ne kadar verebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karatay Diyeti için öncelikle Canan Karatay'ın kitaplarını okumanızı öneririm.
      Sağlıkla, acıkmadan kilo vereceksiniz.
      Yürüyüş ve dikkatli beslenme konusunda detayları kitapta bulacaksınız.
      Kilo vereceğinize inanın, yapılması gerekenleri yapın. Gerisini bırakın:-)
      Kolay gelsin.

      Sil
  23. karatayı uygulamaya basladım 1 haftada 2 kılo kadar verdırm sımdı yuruyuse de baslayacagım bakalım ne olacak :) berrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika. Yürüyüşü eklediğinizde daha da güzel olacak:-)
      Kolay gelsin..

      Sil
  24. sarı şeker11 05 2013 06:17

    merhaba ben karatay hanımın iki kitabını buyuk bir zevk ve ilgi ile hemen bitirdim 1 mayısta beslenme düzenimi tamamen ve eksiksiz olarak onun önerdiği şekilde yaptım.her gün 1 saat yürüyüş yaptım 62 kg. ile başladım 2 hafta oldu hala tartıda bi oynama yok.ama vazgecmeyeceğim cünkü karnımda ki şişlik indi ,midemdeki yanmalar geçti.kilo vereceğim günü sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  25. Lütfen devam edin. Kendinizdeki dğeişiklikleri görmüşsünüz, başlangıç için bu bile güzel.
    Bazen tıkanma oluyor.. Çözülecektir zamanla..
    Kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  26. sarı şeker17 05 2013 20:36

    merhaba değişiklik olunca yazacagımı söylemiştim cokkk mutluyum arkadaslar tam 17 günde 2kg 700 gr verdim ilk 2 hafta kilo verememiştim ama 3. hafta inanılmaz bir sekilde bir anda gitti kilolar ve beslenme seklim tamamen oturdu aclık krizi,mutsuzluk ,yorgunluk yokk....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika! Çok sevindim adınıza:-)

      Sil
  27. sarı şeker25 05 2013 16:44

    merhabe nuray hanım anlamadığım bir sekilde ve diyetimide hiç kaçamak yapmadığım hlde 1 kg almışım fakat regl dönemindeyim şişlilmi ne anlamadım kilo vermem drdu sanki yürüyüşleim aynen devam günde 1 saat ... neden böyle oluyor cok canım sıkıldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Regl döneminde vücütte değişiklikoluyormaalesef. O dönemde tartılmayın bence:)

      Sil
  28. sarı şeker30 05 2013 18:07

    şu an 1kg almış durumdayım nasıl oldu anlamadım diyete ve spora devam ama önerileriniz varmı paylasırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  29. sarı şeker1 06 2013 20:50

    ben guatr ameliyatı gecirdim troid bezim alındı tsh bir düşük bir yüksek dengesiz kilo vermemi buda zorlaştırıyor olabilir mi

    YanıtlaSil
  30. İzniniz olursa yazınızı http://www.facebook.com/karataydiyeti facebook sayfamda link vererek paylaşmak istiyorum

    YanıtlaSil
  31. sarı şeker10 06 2013 21:07

    paylasabilirsiniz sakıncası yok hatta sorularıma da cvp verebilirseniz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  32. Bir çok arkadaş merak edip sormuş. Tekrar bahsetmek gerekirse kullandığım yöntem diğer diyetlerden farklı! daha doğrusu Online kontrollü diyet gibi düşünebilirsiniz. Ürünü aldıktan sonra bilgilerinizi giriyorsunuz ve size özel bir diyet programı doktor takibiyle uyguluyorsunuz. sonuçlar ortada.
    İnceleyiniz...
    Online Kilo Kontrol Servisi

    YanıtlaSil
  33. http://diyetdiyeet.blogspot.com/2013/10/alkali-beslenme-nedir-nasl-yaplr.html

    Güzel sonuç aldım...

    YanıtlaSil
  34. yaş:19 kilo:63 boy:160 ve ben de kilo vermek istiyorum ama ne yapacağımı gerçekten bilmiyorum ve belirtmek isterim ki çok umutsuzum. Çevremdeki herkes yapamazsın deyince ben de stresten kendimi yemeğe veriyorum.Buradaki tüm yazılanları okudum ama aklıma takılan bir soru var. Ben sadece sabahları yürüyüş yapabilirim bu yürüyüş kahvaltıdan önce mi yoksa sonra mı olmalı. ne olur bana yardım edin tavsiyelerinize ve yardımınıza ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
  35. merhaba, 65 kilo ile basladim ve 1 haftadir Karatay diyetini aksatmadan takip etmeme ragme hic kilo veremedim. Ne yapmaliyim? Bana yardimci olurmusunuz?. tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi tıkanıp kalanlar oluyor ama mutlaka bir şeyler eksik ve yanlış olduğu içindir. Facebookta Sağlıklı Yaşıyoruz adında bir sayfa var. İncelemenizi öneririm..Karatay'la beslenen bir çiftin açtığı bir sayfa. Faydalanacağınızı düşünüyorum..
      (Yürüyüş ve suyu ekleyin, eğer yapmadıysanız)

      Sil
  36. Selam. Gebeligimde yaklasik 30 kilo aldim ve dogumdan 5 ay sonra diyet yapmadan 80 kiloya dusmustum. Karatay diyetini okuduktan sonra hirslandim ve zayiflamaliyim dedim. Ilk 15 gunde 5 kilo verdim.. Spor yapmadan hem de... Sonrasinda kilo vermem yavasladi ama 3 ayin sonunda 66 kiloya ulastim.. Diyeti biraktim 4 - 5 aydir ve herseyi yememe ragmen gram almadim... Tekrar baslamak istiyorum kaldigim yerden, bakalim hakkimda hayirlisi:) baslayip, henuz sonuca ulasamayanlar yilmasin benden tavsiye:) Hey gidi gunler.. 95 lerden 66 lara.. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It