Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Eylül 2018

Bu Kadın Bir Harika Dostum :-)


Uzun zamandır sağlıklı beslenmeyle ilgili okuyorum, araştırıyorum, öğrendiklerimi uygulamaya çalışıyorum.

Bir önceki yazıda Karatay beslenmesi hakkındaki araştırmalarımı ve neler yiyerek, nasıl kilo verdiğimi anlatmıştım. Aynı zamanda  Instagram'da motivasyon amaçlı karataykahvaltısı adıyla bir sayfa açtım, orada da sağlıklı kahvaltı örnekleri ile günlük paylaşımlar yapıyorum.

Bu süreçte Instagram'da sağlıklı beslenmeyle ilgili birçok sayfayı takip etmeye başladım. Karşıma öğrendiklerimin tam tersini anlatan diyetisyenler de çıktı, öğrendiklerimi ve daha fazlasını anlatan doktorlar da. O doktorlardan biri yazı başlığımdaki harika kadın.
Dr. Ayşegül Çoruhlu.
Zekası kendisine fazla gelenlerden. Okul hayatı boyunca kendi deyimiyle içe kapanık 'inek' bir öğrenciymiş.Bütün okullarını birincilikle bitirmiş. Mikrobiyolog olmuş, kesmemiş gitmiş Biyomedikal master'ı yapmış Hikayesini anlatıyor BURADA. Ben daha fazla anlatmayayım, kendisinden dinleyin.

Ayşegül Çoruhlu'yu ilk keşfettiğimde Youtube'dan videolarını izlemeye başladım. Genelde katıldığı programların videolarıydı bunlar. Çoğunda, o tatlı tatlı anlatırken en önemli yerinde sunucu sözünü keserek 'doğru anladım değil mi?' diye özet geçerken, söz karışıyor, zurnanın zırt dediği yeri öğrenemiyordum. İçimden hep diyordum: Keşke kamerayı koysa önüne, yumuşak yumuşak, sakin sakin, konu konu anlatıverse.
Ve evet, yaptı. Ne de iyi yaptı. :-)

Herkes anlatıyor ama kafamızda deli sorularla kalıyoruz bazen ya da tam olarak anlamadığımız için 'atın ölümü arpadan olsun' deyip yokuş aşağı gidiyoruz. Veremediğimiz kilolar, eklenen hastalıklarımız cabası..

Sakin ve yumuşak, diyorum çünkü öyle biri.  Şefkatli, sakin, sırf  öğrencisi anlasın diye bin kere tekrar edebilecek sabırlı bir öğretmen gibi. Ses tonu bile yumuşak. 
Şimdiye kadar duyduğunuz birçok tıbbi terimi, beslenme sağlık ilişkisini, hastalıkları öyle bir anlatıyor ki, içeride neler döndüğünden habersiz, beslendiğini sanan ama sadece karnını doyuran biz fanilere hayat öpücüğü veriyor :-)
Mesela ŞU videoda bağırsaklarımızın önemini, yediklerimizle bağırsaklarımıza iyilik ya da kötülüğü nasıl yapableceğimizi anlatıyor.
BURADA pankreasın nasıl önemli bir organ olduğunu, mideyi, sindirimi vs anlatıyor. Organlarımızı yormamak için neler yapmamız gerektiğinden bahsediyor.
Genel olarak hücresel bazda beslenmenin temel ilkelerini anlatıyor; Ne yiyelim, ne yemeyelim, ne yersek hücrede ne olur, sisteme geri dönüşü nasıl olur vs.
Yerseniz şu oluyor, yemezseniz bu oluyor diye anlatıp seçimi size bırakıyor. Eğer kitaplarını okur, videolarını izler, instagramdaki paylaşımlarını takip edip sağlıklı beslenmeyi içselleştirirseniz,  zaman içinde o kurabiyeye uzanan elinizi kendiniz kırasınız gelir. :-)  O kadar diyeyim.

Videoları ortalama 10 dakika sürüyor. Önerim, hepsini arka arkaya izlemenizdir.
Toplamda yanılmıyorsam şimdilik 6 videosu var kendi çektiği. Yenilerini merakla bekliyorum.
Katıldığı programların videolarını da bulabilirsiniz tabii. Ama önerim son çektiklerini izlemeniz.
Belki 1 saatinizi ayırarak neden o tatlıları, pasta börekleri yemekten kendinizi alıkoyamadığınızı ve neden  sebzelere, baharatlara, sağlıklı yağlara ve sağlıklı proteinlere daha yakın durmanız gerektiğini iyice anlayıp sağlıklı beslenmeye bir adım yaklaşacaksınız.

Ayrıca üç tane kitabı da var. Önce yazmış, şimdi anlatıyor.
Dr. Ayşegül Çoruhlu'nun Instagram hesabını da takip edebilirsiniz fakat baştan uyarayım; bu videolardaki tatlı, sakin, aklı başında öğretmen gidiyor, çatlak, kafası güzel, aşırı zeki, komik, 'şayir' ruhlu bir deli geliyor. Ve ben deli severim :-)
Belki siz de seversiniz diye, Instagram hesabı da BURADA.

Neyi seviyorsam, neyden mutlu oluyorsam tek başıma tamamlanmıyor mutluluğum.
O yüzden herkes bilsin, herkes faydalansın istiyorum.
İzleyeceklerinizin, okuyacaklarınızın hepinize iyi gelmesini diliyor. huzurdan çekiliyorum :-)




21 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...