Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

02 Eylül 2014

Hangi Mevsim?


Yaptığım bir istatistiğe göre; kim hangi mevsimde doğmuşsa o mevsime meftun.
Ben bahar çocuğuyum mesela; Mayıslıyım. Bahar dalları, ılık tatlı esinti, güneş, çiçek böcekle gelin bana.
Kış sevmem, soğuk. Her daim üşürüm. Kışın hiç ısınmayan ayaklarım, kulaklarım ve burnum var benim:-)

Sonbaharı sevmem, hüznünü istemem. Erkenden kararan hava hüzünlendirir, küstürür. Günler kısalır, hava durgunlaşır, güneş eteklerini toplayıp başka ülkelere raksa gider.
( Milyar yıllık güneşi de rakkas yaptım ya:-) )
Oysa günler uzayınca, aydınlanınca ben de  ışıklanıyorum, barışıyorum.

Yaz...Sıcağını sevemediğim yaz. Bu yıl nefes aldırmadı. Hareket etme, klimalı serin bir yerde öylece kal, dedirtti. Güneşin alnında çalışmak zorunda kalanlara dualar ettirtti.

Her mevsim kendi çocuğunu koynunda pışpışlıyor.
Her çocuk kendi mevsimine ait, mutlu.

Kışın üşüyoruz. Yazın pişiyoruz:)
Sonbahar hüzün. Bahar mutluluk.
Yazınca fark ettim; sonbahar ve bahar duygu yüklü, romantik. Diğer ikisi yaramaz çocuk:-)

Olsun, yine de dört mevsimi sıcağıyla, soğuğuyla, duygusuyla yaşadığımız bir ülkede doğduğuma şükrediyorum.

Hüzünlü sonbaharınız hayırlı olsun sonbahar çocukları.
Baharımı bekleyeceğim ben daha...

Not: Yazıverin siz de, hangi mevsimlisiniz?
Ait misiniz mevsiminize?
Nesine bir de...


5 yorum:

  1. Ben kışın doğdum, aralık ayında. Mevsimime ait olduğumu düşünüyorum, ama diğerlerine de hayır demem :))

    YanıtlaSil
  2. kışın buz gibi havasında doğmuş olsam da, eylül ayına benim diyebilirim.

    YanıtlaSil
  3. Ilkbahar bizim mevsimimiz canim, caakk:)

    Gerci ben yazi da cok severim. Cok bunaltici ve geceleri uyutmayan sicaklar olmadigi sürece tabii.
    Aslinda her mevsimin bir cazibesi vardir benim icin. Tadinda yasayabilldikten sonra...

    YanıtlaSil
  4. bende yazın tam ortasında doğmuş olsamda .kış aylarını severim.sıcacık evim.şükür.kahvem kitaplarım çocuklarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi istisnalar var evet:-) Ama ben yine de baharımdan vazgeçmem:-) Kışı fotoğraf için severim ama bu yıl çekemedim..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...