Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

10 Nisan 2012

Nuray İlbars Röportajı

Blogger Anneler, adından da anlaşılacağı üzere anne bloggerları bir araya toplamaya çalışan bir site.
Üyeleriyle röportaj yapıyorlar, bloglarını tanıtıyorlar.
Bana da sordular.
Cevapladım.
Aşağıda:-)



Bize kendinizden biraz bahseder misiniz?

Kendimi blog profilimdeki gibi anlatabilirim ancak.
Şöyle yani: "Fotoğraf çekeyim, okuyayım, izleyeyim, dans edeyim, dinleyeyim, yazayım, anlatayım, anlayayım, anlaşılayım, iletişeyim, iletişeyim, iletişeyim... Budur:-) "  

Blog hayatınız nasıl başladı?

Bir kız arkadaşımla sık sık mailleşiyorduk. Maillerin her biri şimdi blogda gördüğünüz yazılar gibiydi, uzun uzun, detaylı, çözümlemeli, tespitli:-) Çok severdi ona yazdıklarımı. Arkadaşım gazetecidir, dedi ki; Neden yazı yazmıyorsun sen? E hadi yazayım, tamam. Nereye yazayım, ne zaman yazayım, derken 1 yıl boyunca Cosmopolitan dergisinde yazı yazar buldum kendimi:-) Aynı zamanda bir internet gazetesine yazmaya başladım. Sonra artık kendi blogumu açayım, şimdiye kadar yazdıklarımı orada yayınlayayım, dedim. Cosmopolitan ve internet gazetesini bıraktım. Kendi bloguma odaklandım. Hikâye budur:-)

Blogunuzun içeriğinden bahseder misiniz

Blogun belli bir içeriği yok aslında. Aklıma ne düştüyse, içimden ne çıkıyorsa, neye üzülüp seviniyorsam onu yazmak istiyorum. Dergi ve gazeteye yazarken birine aylık birine haftalık yazı yetiştirmem gerekiyordu. "Gereklilik" olunca tadım kaçıyor benim. Mesela biri bana "şunu yazsana desin" eğer bana bir şekilde dokunmamışsa, içimde o dediğine ait bir iz yoksa, o güne kadar başkasında görmemişsem, duymamışsam yazmak istemem. Kasarsam yazarım da, pek sevmeyebilirim yazdığımı:-) Blogumun girişinde, adımın altında "Me, myself and I, var ya. Hah, işte öyle olsun istiyorum ne yazıyorsam. Öyle de. Blogumun içeriğini özetliyor o 3 kelime:-)  

Hangi sıklıkla post yayınlıyorsunuz?

Bloga yazmaya başladığımdan beri hep ilham gelsin diye bekledim. O da pek nazlanıyordu. Nazla niyazla yazdırdığı için de sık yazı yayınlayamıyordum. Doğrusu blogumla da pek alakadar olmuyordum. Sonra dedim, artık ilhamı beklemeyeyim, kalkıp peşine düşeyim. :-):-)  Önce blogumun formunu ve rengini değiştirdim. Sonra içeriğini. Daha çok görsel kullanmaya başladım. Şimdi eskiden daha sık yazı yayınlıyorum. İki-üç günde bir. Bazen her gün.  

İzleyicilerinizin yorumlarına tek tek cevap yazar mısınız?

"Teknolojik Esaret" diye bir yazı yazmıştım, orada bu konudan bahsettim. Sanal ortamda, bloglarda ya da forumlarda size yazan birine cevap yazmamak garip geliyor bana. Sanki bir aradasınız, size bir şey söyleniyor ve siz suskun kalıyorsunuz. Tamam, bazen atladıklarım oluyor, bazen diyecek bir şey olmuyor ama herkese yazmaya çalışıyorum ki iletişim delisi biri olarak yazmamam garip olurdu zaten:-)

Sizi izleyen takipçilerinizi siz de izler misiniz?

İzleyici eklentisini bir iki ay önce ekledim bloguma. Beni ekleyenleri izliyorum, hatta eğer sayfalarını beğenmişsem, onların izlediklerini de inceleyip, sevdiklerimi izlemeye başlıyorum:-) 

İzlediğiniz bloglarda neler ilginizi çekiyor, nelerden hoşlanıyorsunuz?

Blogda kullanılan renkler önemli. Siyah fon yazıyı okumama engel. Yazı font, renk ve stilleri de sayfada kalıp kalmamamı belirliyor. Fotoğraf delisiyim! Kaliteli, ışığı iyi ayarlanmış, kompozisyonu olan fotoğraflar varsa blogda, mutlaka vakit geçirip, izlemeye alıyorum. İmla kurallarına uyum da önemli. Tamamı küçük harfle yazılmış olabilir ama bazı yazım kuralları var ki -gözden kaçırıp heyecanla yanlış yazabiliriz- ama ısrarla devam etmişse, maalesef birazcık tadımı kaçırıyor. İçerik sağlamsa, beni sayfasında tutabiliyorsa göz ardı edebilirim tabii. Yemek bloglarını da çoook seviyorum. Ama fotoğrafları mutlaka iyi olmalı. Kaliteli ve zekice mizah dili olan bloglar da ilgimi çekiyor. 

Severek takip ettiğiniz, ilk aklınıza gelen 3 blog ismi istesek?

www.yaraticitasarimlar.blogspot.com

www.duygusalzeka.blogspot.com (Yeni keşfim, çok garip bir şekilde birbirimizden habersiz aynı şeylerden bahsetmişiz, aynı cümleleri kurmuşuz, aynı duygulardan geçmişiz:-) )

İyi fotoğraflanmış yemek bloglarının tümü ve fotografik hatiralar tabii:-)
Bir de www.optumbay.com adına bakmayın, harika bir mizahi dili var.


Son olarak Blogger Anneler için neler söylemek istersiniz?

Blogger anneleri daha çok küçümen evlatları olan annelerden oluşuyor sanırım.:-)  Ben o yollardan geçeli çok olmuş olsa da, bu blogun varlığından, yeni bloglardan haberdar olmaktan mutluyum. Daha çok blogger anneyi bir araya getirmek konusundaki çabanızı ve iyi niyetinizi destekliyor ve tebrik ediyorum. Kolaylıklar dilerim:)







4 yorum:

  1. Heheheyyt! Garip bir gurur duydum okurken. Hani "iste benim arkadasim" diye bir duygu olusur ya insanda bazen? Hani, bana sorulsaydi ben de buna benzer cevaplardim dersin ya icinden, hani hosuna gider ya okurken. iste öyle bir sey:) Benim icin de ilginc oldu bazi seyleri simdi ögrenmek.


    Ayrica kendimden bahsedildigini okumak da duygulandirdi. Cok tesekkür ederim Nuray.

    (ülen, blogumu umuma kapatmamis olsaydim ne tavan yapardi reytingim simdi dimi, heheh):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-)
      Her yazdığın gülümsetiyor..
      Sen sağolasın, güzel günler göresin inşallah:-)

      Sil
  2. Açıkçası ben de seni Ayşe'nin (EQ) blogunda görüp takip etmeye başladım sevgili Nuray:)İkinize de sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...