Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Şubat 2012

Fotoğraflarla Şehr-i İstanbul




Tarih sevmiyorum aslında... Hiç ilgimi çekmez.
Dönem dizisi ya da filmi izlemem. Canlandırmalar sahici gelmez.
Ama belgesel izleyebilirim. Gerçektir, canlıdır, birebirdir.

Tarihi kitap da okumam. Dili ağır, ağdalı ve karışıksa hele, hiç.

Tarihi, fotoğraflarla görmek isterim.
Hatta zaman dursa, o fotoğraf karesine giriversem, yaşasam orada onlar gibi.
Dönsem geriye sonra..
Ya da dönmesem...

İstanbul'un eski fotoğraflarına baktım internette. Malum, internet derya deniz. İstediğiniz fotoğrafa, belgeye, yazıya ulaşabiliyorsunuz.
Çok fazla fotoğraf var.
Seçebildiklerimi paylaşıyor olacağım.
İsteseniz siz de bulursunuz yüzlercesini. Burada bir kısmı toplu olarak görülecek.
Çok eski fotoğraflar var. 1800'lü yıllardan başlayan..
Boşluk, derinlik, sakinlik ve maalesef yokluk var çoğu fotoğrafta.
Nereden nereye...
Siyah beyaz çoğu.
İstanbul renklenmiş, gelişmiş, değişmiş, genişlemiş, çoğalmış, zenginleşmiş kısmen..
Ama ben yine de siyah beyaz yıllarını seviyorum galiba...

Başlayalım bakalım...

Beşiktaş Barbaros Bulvarı


1845 Ahşap Galata Köprüsü


1953 Beşiktaş


                                                                  Boğaz Köprüsü



Ortaköy Mecidiye Camii


Kız Kulesi


Beşiktaş


Dolmabahçe



Kapalı Çarşı


Aksaray



150 Yıl öncesinin Boğaziçi haritası


1940 Levent Villaları

Unkapanı Su Kemeri


Akaretler Yokuşu


Ayasofya



1870 Rumeli Hisarı


Bebek Camii

Bebek



Beşiktaş İskelesi



Beşiktaş


Beyoğlu


1960 İstanbul Boğazı



Bostancı Camii



Bostancı İskelesi


Çırağan Sarayı


Bebek


Beyazıt


Sokak Satıcıları



Beyoğlu


Üsküdar


Emirgan


Beyoğlu



                                                                       Fenerbahçe


Sultanahmet


Galatasaray Meydanı


Galatasaray Meydanı



İstiklal Caddesi


Galata Köprüsü


Galata Köprüsü



Galata Köprüsü


Kapalıçarşı


Kız Kulesi


Ortaköy Mecidiye Camii


Rumeli Hisarı


Askeri Rüştiye Eski hali


Askeri Rüştiye Yeni Hali
Bir dönem Beşiktaş Evlendirme Dairesi olarak kullanıldı. Şimdi Beşiktaş Belediyesi'nin bazı birimlerini barındırıyor.


Bebek



Arnavutköy Yalıları


Galata


Şişli Harbiye


Kadıköy Çarşısı


Kadıköy İskelesi


Kadıköy Rıhtım Caddesi


Karaköy Meydanı



Galatasaray Meydanı


Barbaros Yokuşu


Üsküdar İskelesi


Rumeli Caddesi


Sarıyer Büyükdere Sahil Yolu




Beyazıt Meydanı




Suadiye Plajı


Şişhane Meydanı


Şişli Halaskargazi Caddesi


Taksim Meydanı




Unkapanı






Aksaray Valide CAmii


Aksaray

Alman Çeşmesi


Ayasofya

Bebek


Eminönü

Fenerbahçe

Galata Rıhtımı


Kanlıca İskelesi


Moda

Ortaköy

Rumeli Hisarı

Şişli


Yeniköy



Halaskargazi Caddesi


Ortaköy Mecidiye Camii










 


Ortaköy Camii


Ortaköy Meydanı


Taksim Meydanı



Üsküdar Meydanı


Nişantaşı


                                                  
                                                        Ara Güler'in İstanbul'u












Kaynak: www.wowturkey.com




3 yorum:

  1. ahh İstanbul... ahh derin aşk! Şehr-i Azam... uzun uzun bakmak iyi geldi eski yüzüne.

    YanıtlaSil
  2. Bu konuda da ayni hissetmesek sasardim zaten:)
    Okadar cok severim ki eski resimleri. Tanidigim , bildigim, simdiki halini de gördügüm sehirlerin, köylerin ve her türlü mekanlarin eski hallerini görmeyi... özellikle de Istanbul'un. Defalarca arayip bakmisimdir tüm bunlarla ilgili resimlere internette.
    Bazen yasli akrabalarimizin eski resimlerinde köyümüzün eski manzaralari görünürse kenarindan kösesinden icine düsücekmis gibi olurum:) Yine keyifle izledim...sagol.

    YanıtlaSil
  3. Yaşanılan yerlerin eski hallerini deli gibi merak ediyorum ben de:-)
    Anlatılanları da merak ederim. Ayşe Kulin'in adı Aylin'ini okuyorum birkaç yıl önce. Birilerinden bahsediyor, gerçek hepsi. Nasıl merak ediyorum, neye benziyorlar, nasıl birileri diye.. Kitabın sonuna geldim, bir bakarım anlatılan herkesin siyah beyaz fotoğrafları!! Hazine bulmuş kadar sevinmiştim! :-))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...