Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

04 Şubat 2012

Ortaköy


Benim canım köyüm:-)
Seviyorum çok..
Yaklaşık 25 yıldır seviyorum hem de:-)
Bunca zaman içinde değişti, gelişti, yenilendi..
Nüfusu arttı, çehresi değişti. Yıllar yıllar önceki dut bahçelerinin, bostanlarının, müstakil bahçeli evlerin güzelliği, safiyeti, keyfi yok tabii. O zamanki halini görmek, yaşamak çok isterdim. Bu dönüşüme tanıklık etmek. Üzülürdüm mutlaka ama alışırdım..
Şimdiki halini de seviyorum.

İstediğiniz zaman kaçıp nefes alabileceğiniz Yıldız Parkı, sahildeki yürüyüş parkurları, gidip hiçbir şey düşünmeden, öylece bakıp zihninizde ne var ne yok boşaltacağınız masmavi, sessiz, sakin denizi, beslemeye bayıldığım kuşları, birbirinden güzel kafeleri, dansedebileceğiniz ya da bir şeyler içebileceğiniz barları, kulüpleri,  karnınızı doyurabileceğiniz şık restoranları ya da ayak üstü atıştıracağınız gözlemecileri, boğazın güzelliklerine açılabileceğiniz boğaz turları, haftasonu kurulan rengarenk tezgahları, camileri, kiliseleri, ressamı, sanatçısı, genci, yaşlısı, yabancısı, yerlisiyle bambaşka bir yer burası..

Ortaköy hafta sonu çok kalabalık. Sabah saatlerinde bomboş. Hele baharsa.. Oraların sahibi gibi hissediyorum kendimi böyle zamanlarda:-)  Sessizlik, deniz, ben ve Ortaköy.

Arabanızla gelmeyin buraya. Park yeri sorun, trafik sorun. Atlayın bir taksiye ya da boğaz otobüslerinden birine. Rahat rahat gelin.

Bizce Kuru'da kuru fasülye yiyin.

Aysu Börek'ten böreğinizi, poğaçanızı, kurabiyenizi alın. İsterseniz orada oturup nefis çaylarıyla birlikte kahvaltı edin.

The House Cafe'de yemek yiyin, kahve için, tatlı yiyin, ne yapacaksanız yapın ama oraya mutlaka gidin:-)

Gloria Jean's'e gidin, kahve için.

Kır Çiçeği'ne gidip mantarlı pide yiyin, ya da siz neyi seviyorsanız onlu pide:-)

Feriye Lokantası'na gidin, boğaza nazır yemek yiyin, yemyeşil bahçesine yayılıp kahvenizi için..

Mado'da cevizli ve bitter çikolatalı dondurma yiyin. Aslında Mado'nun tüm dondurmalarını yiyin siz:-)

Mutlaka bir kere Boğaz turu yapın.

Kumpir, waffle ve gözleme yiyin.

Her gelişinizde seveceğiniz yeni yerler keşfedin..

Burası benim için boğazın gözbebeği. Boğaz buna ne der bilmem:-)

Bugün havanın ılığı çağırdı beni. Aldım makinamı, taktım kulağıma müziğimi..
Ortaköy'ün cıvıl cıvıl, rengarenk tezgahlarını, waffle'ını, gözlemesini, lokmasını, yolunu, duvarını, taşını, ne gördüysem çektim.
Sevdim.
Sevin:-)








Hiç yemedim, hiç yemeyeceğim:-)


Annecğim çok severdi. Ben bunu da hiç yemedim ve yemeyeceğim:-)







Yazın o minik terasında kahve içip birşeyler okumanın, yazmanın keyfi paha biçilmez:-)Aşk, aşk, aşk buradan ilhamlı:-)















Boğaz turu yaptık güzel havaya aldanıp. Giderken harikaydı ama dönüşte beynim dondu soğuktan:-)Çengelköy Çınaraltı'nı gördük uzaktan . Baharı dört gözle bekliyorum oraya gidip boğaza nazır kahvaltı edip nefis çaylarından içmek için:-)



 

 W.R.

    




 














8 yorum:

  1. Bir insan köyünü bu kadar güzel anlatabilir mi? Anlatabilirmiş:)

    YanıtlaSil
  2. Yemek ve ortam.Yemek ne kadar güzel olursa olsun yemeği yediğiniz manzarada, ortamda çok önmeli.Karşınıza boğaz manarasını alıp manzaraya odaklanın elinizde de bir tek kuru soğan olsun ve yavaş yavaş onu yemeye başlayın,soğanı yerken yediğiniz kuru soğanı düşünmeyin,karşınızdaki manzaranın güzelliğine odaklanın,o an o yediğiniz kuru bir soğan size tarif edilemeyecek derecede tatlı ve güzel gelecektir.İşte yemeği yemek yapan yemeği yediğiniz yerin manzarasıdır diyorumm...

    YanıtlaSil
  3. Blog Okulu,
    Yalnızsanız evet, değilseniz bu defa kiminle o soğanı yediğiniz önemli. Soğanı acıtabilir de, tatlandırabilir de..
    Tatlı sohbet her şeyin panzehiri..

    YanıtlaSil
  4. ben görsel açıdan olaya bakış attım,duygusallığı katmadım yani, yanımda soğanı tatlandıracak biri olsun, aç kalmaya razıyım.

    YanıtlaSil
  5. Paylaşmak güzeldir.. Neyi paylaştığınız önemini yitirir..

    YanıtlaSil
  6. Yine hatirladim oralari...cok hostu resimler, anlatimlar. Bakalim birdaha nezaman nasip olacak Istanbul'umu görmem... Bir baska severim o sehri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasip olsun gelmek, Ortaköy'ü görmek, beni görmek.. Tabii bensiz olmaz:-))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...